Kinesiologi

Ordet "Kinesiologi" stammer fra Græsk og betyder - læren om bevægelse /kroppen.

Skærmbillede_20230125_220313.png

Kinesiologi handler om at reducere stress reaktioner i kroppen og sind!

Kinesiologien blev udviklet i 1960érne, af en amerikansk kiropraktor George Goodheart.

Han opdagede, at når han hjalp folk med smerter et sted på kroppen, havde det en positiv virkning, andre steder i og på kroppen,

Derfor udviklede han kinesiologien, som i dag, stadig er under en sund udvikling.

Kinesiologien er en sammensat behandlingsform, fra forskellige verdner som- klassisk kinesisk akupunktur, meridianbane energi, chakraer, energiøvelser, følelser, muskeltestning og andet.

Der er i dag, forskellige grene indenfor kinesiologi.

"Muskelteste", som ses på billedet nedenfor bruges af kinesiologen, til at kommunikere med klientens krop.

Men en Kinesiologen arbejder også med mange andre ting bl.a. Chakra, Meridianbanerne/energibanerne, afbalancering af musklerne i kroppen, følelser og Akupressur.

Akupressur virker på samme måde som akupunktur – blot uden nåle.

En anden del af Kinesiologibehandling,  går ind og stimulerer kroppens meridianer og få dine indre energi til at strømme frit og bringe dig i balance ved at fjerne stress og blokeringer i kroppens energisystem. På den måde kan man få kroppen ind på egen helbredelsesvej igen.

Der arbejdes med både fysiske skader, stress og kroniske sygdomme.

Målet for en Kinesiolog er at hjælpe en klient med at få genoprettet ellers vedligeholde en god sundhedstilstand og et godt helbred.

Kinesiologi er en meget behagelig behandlingsform, som henvender sig til alle - både ældre, voksne men også børn i alle aldre kan få kinesiologi.

Det du selv kan gøre for at hjælpe dig godt på vej, er at give din krop og dit sind, sund kost, god søvn, bevægelse og ikke mindst positive tanker